Home / Vraag en antwoord / Reparatieverzoek en schademelding / Indienen reparatieverzoek of schademelding

Via uw digitale VvE-portaal, MijnVBA dient u een reparatieverzoek in.

Klik hier voor een toelichting.

Voor de afwikkeling van uw schade is specifieke informatie nodig.

Klik hier voor een toelichting.

Normaliter worden verzoeken binnen 48 uur in behandeling genomen. Uitzonderingen zijn na een zware storm of heftige regenval in verband met een hogere hoeveelheid meldingen.

U kunt de status van uw reparatieverzoek volgen door in te loggen in uw digitale VvE-portaal, MijnVBA. Ga vervolgens naar ‘Mijn pagina’ en klik op ‘Mijn ingediende reperatieverzoeken’.

Klik hier voor een toelichting.

Mocht er binnen 5 werkdagen geen contact zijn gezocht voor het maken van een afspraak, belt u dan zelf naar de leverancier die in de bevestigingsmail staat die u heeft ontvangen.

Dat ligt aan het soort reparatieverzoek. Het streven is om voor elk reparatieverzoek binnen 48 uur een afspraak te hebben gemaakt.

Voor de uitvoering hanteren onze co-makers onze Urgentiecodes. Waar mogelijk wordt het defect direct hersteld. Soms moet er materiaal worden besteld, dan duurt de reparatie langer.

Houd altijd uw verzoeknummer bij de hand, u vindt dat in de bevestigingsbrief van uw melding of via uw digitale VvE-portaal, MijnVBA. Vermeld het ook in een eventuele e-mail.

Een reparatieverzoek kan vooruitlopend zijn op gepland groot onderhoud, afhankelijk van de aard en de hinder kan de VvE besluiten niet tot reparatie over te gaan. Een reparatieverzoek kan ook het gevolg zijn van achterstallig groot onderhoud, afhankelijk van de aard en de hinder kan de VvE besluiten niet tot reparatie over te gaan maar over te gaan tot een grootschalige aanpak.

Als er de reparatie of het schadeherstel een kostbare aangelegenheid is, moet in bepaalde situaties de verzekering of de algemene ledenvergadering eerst toestemming geven voor de uitgave. Er wordt dan een noodvoorziening getroffen waarmee de periode tot goedkeuring overbrugt kan worden.

Als er toestemming is verleend voor de uitgave, zal er opdracht worden verstrekt voor de uitvoering van de definitieve reparatie. Of binnen het komende planmatig onderhoud.

Storing van de lift kunt u direct melden via het storingsnummer van de onderhoudsleverancier. In de lift zelf en op het liftkozijn hangt een sticker van de leverancier met het storingsnummer.

Via uw digitale VvE-portaal, MijnVBA, kunt u zien met welke partijen uw VvE contracten heeft afgesloten en of u ze direct kunt bellen voor een afspraak. Veelal betreft het de volgende zaken:

Glasschade
Meestal heeft de VvE een glasverzekering die schade aan al het lichtdoorlatende glas dekt. Als er een contract is kunt u direct de desbetreffende glaslijn bellen om een afspraak te maken.

Rioolontstopping
Veel VvE’s hebben een rioolontstoppingscontract. Als er een contract is kunt u direct de desbetreffende ontstopper bellen voor een afspraak.

Let op. Alleen als uw VvE een All-in contract is het ontstoppen van de afvoer of gootsteen inbegrepen. Vraagt u altijd even na of dit onder het contract valt voor uw de afspraak maakt.

De contracten van uw VvE en de contractgegevens, vindt u in uw digitale VvE-portaal, MijnVBA.

Ze staan onder Gebouw beheer, onder ‘Overzicht Contracten’.

Een WMO-voorziening is geen VvE-aangelegenheid. U neemt daarvoor contact op met uw gemeente. Voor Amsterdam is dat via woonvoorzieningenWMO@amsterdam.nl