‘Gebouw beheer’ betreft vooral het technisch beheer van de VvE. U kunt er onder meer een reparatieverzoek melden, het meerjarenplan met spaaradvies bekijken of de contracten en de verzekeringspolis van de VvE raadplegen.

Samengevat vindt u onder ‘Gebouw beheer’ het volgende:

  • Reparatieverzoek melden
  • Reparatieverzoeken en opdrachten (overzicht van alle reparatieverzoeken van de VvE)
  • Contracten (door uw VvE afgesloten contracten met de leveranciersgegevens)
  • Meerjarenplan (goedgekeurde of vastgestelde meerjarenplan met spaarbedragen)
  • Documenten van het gebouw (technisch gerelateerd)

De meest voorkomende vragen van eigenaars leggen lichten we onder de volgende vragen toe.

U logt in op www.MijnVBA.nl en gaat naar Gebouw beheer: Vervolgens gaat u naar Reparatieverzoek melden. Vult u daar minimaal het volgende in:

  • Locatie VvE (bijv. algemeen trappenhuis van portiek 1 t/m 10 of galerijvloer 1e verdieping)
  • Locatie defect/schade (bijv. links van huisnummer 1 of plafond woonkamer).
  • Element wat defect is. (bijv. gezamenlijke entreedeur, intercom)
  • Defect, wat is er aan de hand? (slot entreedeur is kapot, intercom gaat niet over, lekkage van het dak)

Stuur bij voorkeur foto’s mee, een foto zegt meestal meer dan 1.000 woorden. Met een duidelijke omschrijving van het defect en de locatie plus een aantal foto’s kunnen we het defect of de schade sneller oplossen.

Onder Reparatieverzoeken en opdrachten ziet u welke verzoeken er eerder zijn gedaan. Kijk daar altijd even naar want mogelijk loopt er al een verzoek.

Onder Reparatieverzoeken en opdrachten ziet u welke verzoeken er eerder zijn gedaan. Kijk daar altijd even naar want mogelijk loopt er al een verzoek.